måndag 2 februari 2009

2/2 och megadöd är nära!

Okej, jag skriver. Men om vad? Först och främst, i rent litteräriskt gestaltningssyfte kan jag ta och berätta att romanen går framåt. Jag har ingen aning om när den ska vara klar men enligt min uppfattning (som oroande nog inte är baserat på någon information alls) så går det nog bra med hänsyn till deadlinen. Vi säger att det gör det.
Nu när jag kommit in i blogginlägget lite och känner rytmen (hoppas att ni också gör't!) så kom jag på vad jag kan skriva om. För så här i vintermörkret är det lätt hänt att man kommer på sig själv med att önska någonting. Något uppmuntrande, något drivande eller kanske bara något som skulle var underbart tillfredsställande...hehe. Min lista (Något inspirerat från Pelles typexempel på ett blogginlägg):
* Höst! Så att jag kan lyssna på George Harrison i en aura som passar bra (det vill säga med sådär härligt orangea och bruna färger överallt).
*En egen ryssmössa. Den jag occasionally lånar är smutsig =). För sig så ska ju Curling försöka fixa en. Men han kommer liksom hem i sommar. Inte så planenligt med tanke på väderförhållandenas anpassning till säsongerna.
*Soligare cykelresa till skolan. Jag fryser.
*Att Ronny och Henrik startar upp sin bloggjävel igen. Tror knappast de läser detta men ändå. Tjata på dem när ni ses. Tillsammans kan vi göra en skillnad!
...Kan inte komma på något mer nu. Kanske är jag bara ingen newfag, som den nyligen internetuppkomna termen lyder, som gnäller över för mycket. Hoppas att även ni inte är det. Over and out.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fin fint Kavan =)=). Jag måste också säga att jag uppskattar ditt fina titel-system. L0l

Anonym sa...

Ofta du längtar till hösten, det var ju nyss höst...nej, nu är det vår som gäller!

Kavan sa...

tack pelle! och oskar; jag är av någon anledning inte taggad alls till våren. jag tänker mig bara slask och typ...död. höst skareva