söndag 7 december 2008

7/12 och schackens drag följer jag

Jag skriver inte så mycket inser jag nu. Inte på bloggen i alla fall. Så jag tänkte att jag gör det nu! Hmm, då återstår bara problemet vad man ska skriva om. Ja, jag kan ju först och främst be om läsarnas expertråd när det kommer till ett högst angeläget dilemma jag brottas med i skrivande ögonblick. På tisdag släpps biljetter till folk-singer-songwritern Bob Dylan, biljetter som troligen kommer kosta runt 1000 pesetas, men vi säger ungefär 600 ändå, då denna summa är i min besittning till skillnad från föregående. Anta då att jag införskaffar mig dessa högst åtråvärda biljetter, schysta bullar tänker ni. Där tänkte ni fel! HUR ska jag ha råd med julklappar då? Ska jag hoppas på ödets nyck, som så många gånger förr levererat hopp i dessa tider då jag alltid på något sätt ändå lyckas få pengar. Eller ska jag supa in julens anda, kyligt (men ack så coolt) peka finger åt Dylan, och köpa de där symbolerna för kärleken som råder i de relationer jag just nu befinner mig i? The Sasumness is surrounding me on all fronts.

6 kommentarer:

Anonym sa...

All You Need Is Love duvet ;);)

Kavan sa...

Fredrik Wikingsson - Vilken kille!
// Pelle kommenterar Oskars blogg

Anonym sa...

Lägg av "kavan". anyhow, du kan ju tillverka dina julklappar! som på den gamla goda nybyggartiden! gör en kälke åt kejvan, ett garnnystan åt...kavans mamma, du vet vad åt din far och självklart en liten strumpa för lille schnotzie åt Bozena.

Kavan sa...

HAHA vafan. jag gissar på oskar...?

Anonym sa...

Jag orkar inte läsa allt ditt svamel MASSOR AV BAJS DU SKRIVER MASSOR AV BAJS

Kavan sa...

tommy då